عبدالرسول عطایی درخصوص شعار اصلی بیمه کوثر مبنی‌بر توسعه بیمه‌های زندگی گفت: اینک 27 درصد پرتفوی شرکت بیمه کوثر را بیمه‌های زندگی به خود اختصاص داده، درحالی که این نسبت در صنعت بیمه و سایر شرکت‌های بیمه در حدود 8 درصد است كه این امر در راستای شعار «بیمه کوثر زندگی را بیمه می‌کند» تحقق پذیرفته است. عطایی درخصوص ارائه دو طرح تامین آتیه فرزندان و تامین آسایش زنان خانه‌دار گفت: اعتقاد راسخ داریم تحکیم اقتصاد خانواده ایرانی با بیمه‌های زندگی محقق می‌شود. او در ادامه افزود: بيمه كوثر با پوشش بیمه عملیات پرتاب موشک ماهواره بر به فضا، ایران را به عنوان پنجمین کشور جهان، صاحب دانش در صدور این بیمه‌نامه استراتژیک کرده است.مدیرعامل بیمه کوثرگفت: بیمه کوثر افتخار دارد در زلزله دلخراش آذربایجان شرقی منطقه ارسباران و زلزله بوشهر با حضور به‌موقع و استقرار واحدهای ارزیابی و پرداخت خسارت در محل، در جهت کاهش آلام آسیب دیدگان قدم برداشته و مورد تقدیر نماینده مردم منطقه در مجلس و استاندار قرار گیرد. عطایی همچنین درخصوص رضایتمندی بیمه‌گذاران  توضیح داد: خدمات پس ازفروش یکی از مباحثی است که در صنعت بیمه تا حدودی مغفول مانده است و بي‌توجهي به آن، باعث می‌شود نگاه و اعتماد مردم به صنعت بيمه کم شود. عطایی ادامه داد: در شرکت بیمه کوثر تحول در ارائه خدمات پس از فروش در جهت جلب رضایت مشتریان به‌عنوان یک اصل اساسی در نظر گرفته شده است، در بخش بیمه‌های اتومبیل پرداخت خسارت در محل، حذف چک از نظام پرداخت خسارت‌های مالی درمان و اتومبیل و جایگزین کردن کارت‌های عضو شبکه شتاب به‌جای آن از جمله کارهایی بوده است که در جهت رفاه بیمه‌گذاران انجام پذیرفته است. او از دریافت معرفی‌نامه بیمارستانی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات بیمه‌های مکمل درمان نام برد و گفت: این معضل در بیمه کوثر به یک فرصت تبدیل شده و ما با توان داخلی توانستیم ضمن ارائه آنلاین معرفی‌نامه در بیمارستان، از پروژه ملی کیوسک بیمه‌ای نیز رونمایی کنیم که به‌زودی نصب این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های طرف قرارداد آغاز می‌شود. وی در ادامه افزود: ما افتخار داریم که به خانواده بزرگ نیروهای مسلح در سراسر کشور خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنیم و این خدمات در 2 بخش بیمه‌های زندگی جهت کارکنان و بازنشستگان و بیمه کردن سرمایه‌های فیریکی و صنایع دفاعی با قدرت در حال اجرا است. عطایی گفت: طرح تامین آتیه فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح به عنوان یکی از طرح‌های حمایتی در بیمه کوثر تعریف شده است، طرح ارائه خدمات بیمه با حکمت کارت و اتکا کارت از جمله خدماتی بوده است که در حوزه خانواده نیروهای مسلح ارائه شده و در حوزه‌های اجرایی نیروهای مسلح نیز پروژه‌های مهمی را در حال حاضر تحت پوشش داریم. مدیرعامل بیمه کوثر درخصوص چهار سال فعالیت این شرکت یادآور شد: بیمه کوثر ضمن پیشی گرفتن از اهداف تعیین شده توانسته است در این مدت رتبه نهم صنعت بیمه را به خود اختصاص دهد و این مسیر را با تکمیل شبکه فروش به 31 شعبه، 710 نمایندگی حقیقی و 7 شرکت بزرگ خدمات بیمه‌ای به نقطه‌ای برسانیم که با افتخار اعلام کنیم شبکه فروش بیمه کوثر سراسر ایران را تحت پوشش خود قرار داده است. به گفته وی حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با شعار «بیمه در دسترس همه مردم ایران» یکی از راهکارهای خدمت‌رسانی بوده که با استقبال از سوی بیمه‌گذاران روبه‌رو شده و توانسته در جهت ارتقای سهم بیمه در سبد خانوار نقش ایفا کند. عطایی افزود: چشم‌انداز بیمه کوثر در سال چهارم فعالیت، ارائه طرح‌های بیمه‌ای جدید در صنعت است که از آن‌جمله می‌توان به بیمه صعب العلاج، بیمه بهگرد، بیمه باقیات الصالحات اشاره کرد. مدیرعامل بیمه کوثرفعالیت در حوزه صنعت نفت را برنامه دیگراین شرکت عنوان کرد و افزود: با تشکیل اداره بیمه انرژی در بیمه کوثر تمرکز در این بخش بیشتر از گذشته دنبال می‌گردد؛ حضور در فازهای مختلف پارس جنوبی، ارائه خدمات به پالایشگاه‌های فعال کشور و صدور بیمه‌نامه باربری حمل‌و‌نقل محموله‌های نفتی شرکت پایانه‌های نفتی کشور از جمله فعالیت‌های جدید بیمه کوثر برای حضوری پر قدرت و موثر در این حوزه است.